Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Kártyaújdonságok
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK 30 augusztus 23.
Zén Legendái: Dinók július 19.
Hatalom Kártyái – Gigászok június 28.
Zén Legendái: Cápák és polipok május 24.
 
A pillanat képe
Lávacsiga
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ez a folyékony lávaként kúszó, képlékeny lény természetesen a legtávolibb rokonságban sincs a békés csigákkal, az elnevezést mindössze alakja miatt kapta. Hihetetlen bár, de időről időre élet születik még a fortyogó lávatavak mélyén - és az esemény nagyságát még az sem csökkenti, hogy ezeknél a szüléseknél bizony mágia bábáskodik. A lávacsiga halálos ellenfél, nyálka helyett szétégetett sziklát hagy maga mögött, és gyilkos tűzcsóvával képes ellenfeleire támadni." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
 
Legfrissebb hírek
HKK30 Zén minden további információ
LI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
Gigászok paklibemutató: Termik
HKK közösségi program Szolnokon
Előrendelhető a születésnapi HKK kiegészítő a HKK30!

A lista folytatása...
 
Módosult cikkek
Országjáró feladat 2024
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
 
Fórumok
Előrendelhető a születésnapi HKK kiegészítő a HKK30! (70)
HKK30 Zén minden további információ (91)
Lapötletek (65151)
Elindult a 2025-ös Védnöki program (44)
Gigászok paklibemutató: Termik (3)
LICIT! (4875)

További témák...
 
Képeslapkedvencek
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
A vadászkutya
Küldj te is képeslapot!
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 
Fórum - Jancsár János utolsó 30 hozzászólása 
     

 Hatalom Kártyái - HKK kérdés? 

 
Jancsár János (előzmény: Novalisk24 47508.)2025.08.05. 14:06
 
 
83.2. Oltalom ĞČĞčĞđ ikon. Ha egy lapon ezt ikont látod, ellenfeled nem reagálhat és hathat rá olyan lappal vagy annak képességével, melynek alap költsége az ikonban levő szám vagy kevesebb, az esetleges idézést leszámítva. Játékban levő lapnál speciális képességnek számít.
Semmi nem korlátozta azt a szabályalkotás során, hogy odakerüljön: "Játékban és gyűjtóben..." de nincs ott. Amíg ez nem kerül oda, addig az oltalom egy gyűjtőben NEM működő speciális képesség.

Annál is inkább, mert csak azok a képességek működnek a gyűjtőben, amelyeknek a szöveges leírása, vagy a rájuk vonatkozó szabály ezt kifejezetten említi. Pl. feltámadás.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Kérdezz-felelek 58. 

 
Jancsár János2025.07.30. 12:41
 
 
Az Újrahasznosítás: X egy képesség. Pont. Attól, hogy az X adott esetben nulla, ez a képesség nem fog eltűnni a lapról.
Van egy ilyen faq-nk az Idéző teknős alatt:
"Villámháború mellett nem kereshetek bármilyen 1-ért jövő lényt az Idéző teknőssel (új), ha anti-mágia: 0 képességet választottam. Csak olyan lapot kereshet, ahol a lap szövegében szerepel az anti-mágia képesség."

Ennek az is az értelmezése, hogy ahol szerepel a lapon az anti-mágia képesség, az rendelkezik vele. A mostani faq is ezt mondja. Nem értem, hogy ha az X=0-ból hogyan jön az, hogy nincs Újrahasznosítás képessége a lapnak... Annál is inkább, mert maga az Újrahasznosítás is így szól:

"135.8. Újrahasznosítás: X: Ha valaki sikeresen kijátszik egy lapot, ami ezzel a képességgel rendelkezik, akkor egy gyűjtőből max. X lapot visszakevertethet a tulajdonosuk paklijába, majd annyi Ép-t gyógyul, ahány lapot így visszakevertetett."
Attól, hogy adott esetben nem kevertem vele vissza semmit, attól még az újrahasznosítás képesség rajta van a lapon.

Más kérdés, hogy ha X=0 akkor nem történik visszakeverés, ezért nem történik gyógyulás sem, tehát ez így nem egy gyógyító forrás.

Összegezve: a faq jó, de a faq szövegét nem kell tovább költeni, mint a népmesét.
 
  

 Hatalom Kártyái - HKK kérdés? 

 
Jancsár János (előzmény: Valkitor 47499.)2025.07.28. 13:29
 
 
111.1.0. Sebző varázslat. Sebző varázslatnak nevezzük azokat az azonnali és általános varázslatokat, amelyek a kijátszásukkor képesek legalább 1 sebzést okozni legalább egy lénynek, építménynek vagy játékosnak.

A bűbáj az nem sebző azonnali vagy általános varázslat, tehát a Dornodon követője (2017) nem növeli a bűbájok semmilyen képességének a sebzését.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Tiltott mágia frissítés 2025. július 

 
Jancsár János2025.07.23. 14:14
 
 
A Mennyek úrnője felül a tiltott narancs lapok között van. Szerintem ott különböztetni kellene az előző és a mostani verzió között.
 
  

 Hatalom Kártyái - BEHOLDER bácsinak kérdések !!! 

 
Jancsár János (előzmény: jnashville 8310.)2025.07.22. 12:43
 
 
Nem, ha a behós készlete viszont változik. Ezek a versenyek felkészülési versenyek (lennének), nem sokat ér felkészülésként egy verseny, ha az adott, kipróbált pakli narancs és/vagy kulcslapjait tiltják.
 
  
 
Jancsár János2025.07.21. 08:12
 
 
Egyre sürgetőbb a tiltott mágia tiltólista véglegesítése. Leginkább nem is az augusztusi behós, hanem az ahhoz kötődő felkészülési versenyek miatt. Szóval ezt a feladatot előre kellene venni. Köszönöm előre is sokak nevében.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Legfőbb inváziómester Tiltott mágiára 

 
Jancsár János (előzmény: Vasvihar 12.)2025.07.18. 11:34
 
 
Ha egy kötelékes képességet ellopunk egy lapról, mondjuk egy Árnyékgólemmel, akkor a gólemre a képesség szövege átkerül, amiben egy kötelék jel fog szerepelni. Ez a képesség akkor már a gólem képessége, és gólem kötelék fog kelleni a használatához.
Szerintem itt ugyanez a helyzet. Használhatja a képességét a másik lapnak (a saját képességeként). Ebből pedig az jön, amit fentebb írtam.
Ha az adott lapnak nincs altípusa, akkor köteléke se lesz, tehát nem érdemes vele olyan képességgel próbálkozni, amihez kötelék kell.
Uff.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Gigászok lapelemzés 4. rész: Többszínű lapok 

 
Jancsár János2025.07.17. 12:28
 
 
Fekete macska:
Az ismertetőben az áll, hogy ha ellopják, akkor is kisül a leszedős képessége. Az addig oké, csak az új gazdájánál fog kisülni.
Mert mi történik? A lop forrás létrejön, a macska átkerül az új gazdájához. Ekkor vizsgáljuk a kapcsolódó hatásokat, és a macska képessége is az. Ahhoz az effekthez kapcsolódik, hogy kikerült a tartalékba. De ekkor már az új gazdájánál van.
 
  

 Hatalom Kártyái - BEHOLDER bácsinak kérdések !!! 

 
Jancsár János2025.07.16. 11:53
 
 
Az inváziómesteres paklileírás TF csoportba ment, nem a HKK-ba, át lehetne tenni?
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Legfőbb inváziómester Tiltott mágiára 

 
Jancsár János (előzmény: Puskás 1.)2025.07.16. 08:51
 
 
A lap szövegében keress a (P) szövegre.
 
  

 Hatalom Kártyái - HKK kérdés? 

 
Jancsár János (előzmény: Karem Barcas 47491.)2025.07.15. 08:29
 
 
Gyakorlati jelentősége nincs.
A kezdőkéz felhúzásának az újrakeverés és a kezdés átadása szempontjából van jelentősége. Ezek pedig mind a kezdő játékos meghatározása után történnek. Tehát a kockadobásnak és a kezdőkéz felhúzásának az egymáshoz viszonyított sorrendje felcserélhető.
Az a fontos, hogy:
1-2 kezdés meghatározása,
1-2 kezdőkéz felhúzása
3 mulligan
4 kezdés átadása
legyen a sorrend.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Gigászok lapelemzés 4. rész: Többszínű lapok 

 
Jancsár János (előzmény: Miklós 10.)2025.07.08. 09:36
 
 
Hosszút írtam, de vitatkozásnak tűnt. Szerintem kell egy hivatalos faq, és ennyi.
 
  
 
Jancsár János (előzmény: Miklós 5.)2025.07.07. 14:14
 
 
Nos nézzük. A halálsikoly akkor működik, ha a lap kikerült a játékból vagy a tulajdonosa irányítása alól. A szimbiózis ellopása esetén tehát akkor jön létre a halálsikoly, amikor a lap már átkerült az ellenfélhez.
Ilyenkor - ahogyan a büntetés esetén is volt anno - az a releváns, hogy ki volt a gazdája, és ki volt az ellenfél a lopás pillanatában.
Tehát a bűbáj az ellenfélhez került majd létrejön a halálsikolya.
Eközben a lap mindvégig a játékban maradt, tehát az állandóan működő képességei mindvégig működtek.
Tehát elvileg a szimbiózis halálsikolyára is működnie kellene.
A lapszöveg: "minden halálsikolyod), amit nem lehet másként értelmezni, mint úgy, hogy "minden lapod halálsikolya". A lap ekkor már a tiéd.
De ha másként közelítjük meg, és azt mondjuk, hogy a lopó forrás létrejöttének pillanatában, már látjuk, hogy egy halálsikoly ki fog sülni. Ekkor azt is látjuk, hogy duplán fog kisülni. Ez is egy késleltetett hatás, ami nem azonnal a létrejöttekor fog elműködni, hanem akkor, ha a lap gazdát cserélt. Ezután átkerül a másik oldalra a bűbáj, és létrejön (a duplázott) halálsikolya.

Én ebben nem látok logikai hibát.
 
  
 
Jancsár János2025.07.04. 08:03
 
 
Igen, elegáns megoldás a színesítő szövegbe rejtett faq, csak nem teljes (lásd: lopás), illetve nem árt megmagyarázni, hogy miért nem működik.
 
  
 
Jancsár János (előzmény: Jancsár János 1.)2025.07.03. 08:21
 
 
Pontosabban egy esetben mégis: ha ellopják (mivel akkor nem kerül ki a játékból).
 
  
 
Jancsár János2025.07.03. 08:20
 
 
Bűvölt szimbiózis (7) Az Elburjánzott keltetőfészekkel jó kombó 20 ÉP-t sebezni. A dolog szépséghibája, hogy az az épület már kirotált. Az Edharati, a bűbájmester által adott sebzést is duplázza, és el tudjuk távolítani róla a hálót a követővel, de bűbáj paklinak is inkább a kiegészítő paklijába fog beférni a háló miatt.

Itt annyit muszáj megemlíteni, hogy a saját halálsikolyát nem duplázza a bűbáj.

130.2. Az asztalon maradó lapok állandóan működő képességei azonnal megszűnnek, ha a lap kikerül a játékból. Az állandóan működő képesség hatásának ilyen módon történő megszűnése mindig megelőzi az esetleges kapcsolódó hatásokat és automatikus képességeket.

Az első képessége állandóan működő képesség, tehát mikor a saját halálsikolya kisül, akkor az már nem működik.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Megújult lapkereső és pakliszerkesztő 

 
Jancsár János (előzmény: Teddy0715 280.)2025.07.01. 15:16
 
 
Mindkettő. Az egyik epikus, tehát nem lehet mellette más narancs lap, a másik hagyományos "törhető" követő, azaz párosítható narancs lapokkal.
 
  

 Hatalom Kártyái - HKK kérdés? 

 
Jancsár János (előzmény: Teddy0715 47465.)2025.07.01. 07:55
 
 
Azt tisztázzuk, hogy az mit jelent Nálad, hogy "lassan járj mellett"? Mert ha Te játszol járjjal, és Te rakod ki a lelkes segítőt, akkor bizony drágább lesz. Az ősmágia csak az ellenfél drágításait hagyja figyelmen kívül, a saját drágításaidat nem.
Aztán... a 2 építős hajókat nem drágítja a járj. Ha 2 zanszilánk a költsége, akkor azt drágítja. Ha 1 zanszilánk + 1 építő, azt megint nem.
Namost, ha kint van az asztalon Nálad egy Lelkes segítő, és járj "mellett" játszol, és ki szeretnél tenni egy 1 építős építményt, akkor igen, a +1 Vp drágítást kioltja a segítő K-s képessége.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Gigászok lapok a lapkeresőben 

 
Jancsár János2025.06.30. 12:30
 
 
Az biztos, hogy ha egy egyszeri hatás hivatkozik a sebzésre (pl. halhatatlan minotaurusz), az a sebzésnek a pillanatnyi állapotára hivatkozik. Tehát minden módosítóval együtt. De a fellegvár hatása egy állandó hatás, amit folyamatosan vizsgálni kell. Szóval nem tudom. A Kódex-ben nincs olyan pont, ami ezt egyértelműsítené, a szabálykönyv szerint, ha röviden "sebzést" ír egy lap, akkor az az aktuális sebzésre vonatkozik, magyarán a módosítókkal együtt számolt sebzésre. Szóval el tudom képzelni, hogy ez lesz a megoldás.
 
  
 
Jancsár János (előzmény: Hamlet 140.)2025.06.30. 12:24
 
 
Ez nem szabályértelmezési kérdés, szóval megvárom, míg Miklós megmondja a frankót. Szerintem is alapsebzés-összegre gondolt a költő.
 
  
 
Jancsár János (előzmény: p1rat3n1nj4 135.)2025.06.27. 09:56
 
 
A Zan detonáció szövege szerint: "Minden játékban lévő lapod lemásolja..."
Az biztos, hogy nem a képességeit, hanem magát a lapot másolják le a játékban lévő lapjaid. Mivel nincs hangsúlyozva, hogy mely tulajdonságait, képességeit, hátrányait, jellemzőit másolják az adott lapnak, ezért az idézési költségén kívül mindent másolnak róla.
Mivel nem az van a detonáció szövegében, hogy "létrejön", "kapsz", stb egy másolatot, hanem az, hogy "lemásolja", ezért ez azt kell jelentse, hogy minden játékban lévő lapod alakváltó lapként fog viselkedni, azaz felveszi a másolt lap alakját, annak minden jellemzőjével együtt. Magyarán a lapjaid átalakulnak a másolt lappá.
 
  

 Hatalom Kártyái - HKK kérdés? 

 
Jancsár János2025.06.27. 08:27
 
 
A lény képessége csak akkor működik, ha a játékban van, tehát az asztalon. Van néhány kivétel, de ez nem az a szitu. Tehát ez a képesség nem kapcsolódik az áramláshoz.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Gigászok lapok a lapkeresőben 

 
Jancsár János (előzmény: p1rat3n1nj4 131.)2025.06.26. 09:28
 
 
Mert a mezőnél, amit kiszed az ellenfél, azt tudod használni a 2. és 3. meccsen? Mi a különbség?
Annyi, hogy ott az a 7 lap a pakliban lévőnek számít, szín- és az isteni lapok szabálya szempontjából, itt nem. Értem a szándékot, de ez a bonyolítás annyi kérdést felvet, hogy nem biztos, hogy megéri.
 
  
 
Jancsár János2025.06.26. 08:19
 
 
Van már egy hasonlóan működő lapunk, a Semleges csatamező. Ott 7 lapot vesz ki az ellenfél a pakliból, amit nem lehet használni az adott ellenfél ellen.
Számtalan faq született a sok év alatt a mezővel kapcsolatban, és ezek - szerintem - mindenki számára ismert módon rendezték a kivett lapok vs pakliméret kérdését.
A legtisztább az lett volna, ha ugyanúgy lett volna megszövegezve a Gyűrődés is, ahogy a mező, mert akkor a már kimunkált faq-k is működtek volna rá, és nem lenne szükség újakra. A kiegészítő pakli belekeverése csak fölösleges bonyolítás.
Szerintem.
 
  
 
Jancsár János2025.06.25. 12:52
 
 
Nem kell sokszor kijátszani. Elég, ha a kiegészítő pakli összetétele miatt, akár a színszabály miatt is, egyszerűen nem tudod a kivett lapokat pótolni úgy, hogy a paklid legális maradjon. Tipikusan az a lap, ami már a megalkotásakor faq-ért kiált...
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Gigászok lapok a lapkeresőben 

 
Jancsár János (előzmény: baldav 75.)2025.06.10. 23:44
 
 
A varazslatoknak harom fajtaja van: azonnali, altalanos es bubaj varazslat. Ha egyiknel az az elvaras, hogy ki legyen irva az is, hogy xx varazslat, akkor a masiknal ez miert nem merul fel?
 
  
 
Jancsár János (előzmény: p1rat3n1nj4 66.)2025.06.06. 09:30
 
 
A bubajoknal se irjuk oda h "bubaj varazslat"...
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Gigászok lapok a lapkeresőben 

 
Jancsár János (előzmény: p1rat3n1nj4 28.)2025.05.29. 07:52
 
 
Nem kell a lapot másolni, elég a képességét. Ott van az Árnyékgólem erre. Még olcsóbb is mint a tapír, és ha az valahogy a gyűjtőbe került, onnan is le tudja másolni.
 
  

 Hatalom Kártyái - HKK kérdés? 

 
Jancsár János (előzmény: Teddy0715 47437.)2025.05.27. 13:09
 
 
A lapoknak nincs memóriájuk. A képességeikben beállt változásokat (így a J képesség elhasználását is) addig őrzik meg, amíg játékban vannak. Ha kikerülnek a játékból, ez a módosítás (mmint, hogy a képesség már nem használható) törlődik, a lap a változatlan, eredeti szövegével kerül ki a játékból. Ismét játékba hozva a J képessége ismét használható.
A "játékonként egyszer" arra vonatkozik, hogy amíg az asztalon van a lap, ezt a képességet egyszer tudja használni. Után úgy kell tekinteni, hogy ezzel a képességgel már nem rendelkezik, azt elveszítette.
 
  

 Hírek, újdonságok, változások - Gigászok lapok a lapkeresőben 

 
Jancsár János (előzmény: Teddy0715 11.)2025.05.26. 14:37
 
 
De régen úszás is volt és az is azt jelentette aktívan jött játékba.

Csak ha volt aktív Zuhatagod játékban. Ne keverjük a fogalmakat.
 
  

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.